poniedziałek, 22 lipca 2019

Płyta gazowa czy indukcyjna forum

Właśnie jestem na etapie urządzenia swojego pierwszego mieszkanka. Teraz zastanawiam się nad wyborem wyposażenia do kuchni. Cześć, jako że nowa witam się :) Wracając do tematu, mam od ponad dwóch lat płytę indukcyjną i jestem bardzo zadowolona. Jeśli wymieniasz w kuchni gazową kuchenkę na indukcyjną pamiętaj że powinnaś mieć podłączenie lub fazowe (przynajmniej tak jest w moim modelu).


Głosuje za płyta indukcyjną, w domu na codzień, gotuje na kuchence tradycyjnej na gaz, i wiadomo nic specjalnego sie z tym nie wiąże. Witam, czy pomożecie mi w podjeciu decyzji odnosnie kuchni- słyszę wiele opini i porad na temat płyty indukcyjnej i zwykłej gazowej?

Która jest oszczedniejsza w użytkowaniu codziennym, dużo gotuję, wiec oszczędność jest na pierwszym miejscu. Płyta indukcyjna czy kuchenka gazowa? Co jest bardziej oszczędne i wygodne?


A może płyta gazowa bez płomieni? Ja pisałem już na tym forum, że chcę przejść na indukcję. Całe swoje życie zawodowe miałem do czynienia z metanem a więc potrafię się obchodzić z gazem ziemnym.


Ja bym wybrała gazową, moim zdaniem jest bardziej trwała. Bardzo podoba mi się BOSCH PRH 626B90E, widziałam taka płytę na magicznaplaneta. Tradycyjna kuchenka czy płyta indukcyjna - Forum dyskusyjne w INTERIA.

PL - O płytach indukcyjnych można sobie sporo poczytać, ale zależy mi na opiniach. Jest bezpieczniejsza (trudniej w jej przypadku o poparzenie skóry) i wygodniejsza niż gazowa, ale też niestety droższa. Witam wszystkich, Pytanie jak w tytule. Zastanawiałem się nad tym wynalazkiem ale po przewertowaniu internetowych postów na różnych forach - nie mam wątpliwości, że nie jest to dobry produkt. KUCHNIA - jaka płyta?


Przymierzam się do remontu kuchni i zastanawiam się nad wyborem kuchenki. Są dwie opcje - płyta gazowa albo płyta indukcyjna. Pytanie tylko która z nich będzie lepszym wyborem do mieszkania w bloku, dodam tylko, że w mieszkaniu mamy dwie fazy zasilania (brak siły) - stad pytanie, czy nasze.


Płyty indukcyjne są awaryjne wystarczy poczytać fora. Poza tym w większości podczas pracy wydają odgłos brzęczenia. Zużycie energii elektrycznej jest zbliżone do ceramicznej. W płytach -chyba większości- nie ma termostatu.


Temperatura jest zależna od ustawionej mocy , wielkości garnka i wkładu w nim oraz np tego czy jest pokrywka. Czyli temperatury nie ustawiasz tylko moc. Moim zdaniem -wyrobionym podczas użytkowania płyty gazowej i indukcyjnej- płytę gazową trudniej wysterować niż indukcyjną. Koszty elektrycznej są wyższe niż gazowej - w wątku o rurkach do gazu są opinie zaprzeczajace tej tezie - No to jak jest w rzeczywistości?


Czy ktoś ma kuchenkę elektryczną indukcyjną (wymaga specjalnych garnków, grzeje się garnek a nie kuchenka). Jak wygląda sprawa eksploatacji - czy jest taniej niż tradycyjna elektryczna?

Moim zdaniem płyta indukcyjna ma zbyt wiele wa chodzi mi głównie o brak możliwości używania rożnych rodzajów naczyń. Wtedy nie będziesz mieć dylematu, czy płyta gazowa, czy elektryczna ceramiczna. Chcę żonie ułatwić życie w kuchni i na rocznice ślubu chcę wymienić starą kuchenkę gazową ( na butlę) na taką z płytą Poradzcie.


Więcej informacji w regulaminie forum. Trzeba jednak pamiętać, że gaz kosztuje znacznie mniej od prądu, więc nawet przy tak wysokich stratach płyta gazowa wciąż może być tańsza od płyty ceramicznej czy indukcyjnej. Co lepsze – płyta indukcyjna czy gazowa? Oto krótkie porównanie każdego z tych rozwiązań: Koszt zakupu i instalacji – w tym przypadku olbrzymią przewagę ma płyta gazowa. Planujesz zakup płyty grzewczej i oto pada najważniejsze pytanie: jaka płyta będzie lepsza- indukcyjna czy ceramiczna?


Choć pytanie wydaje się trudne, w naszej opinii logiczny wybór pozostaje tylko jeden. Z wyglądu trudno jest odróżnić płytę indukcyjną od ceramicznej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty